Hrib na jugovzhodnem delu kraške planote Kočevskega Roga, katere razgled se v lepem vremenu razprostira vse do Zagreba se imenuje Mirna gora. 1047 m veliko goro štejejo za najvišji hrib v Beli Krajini, vendar domačini povedo, da je višja od nje gora Kopa, ki jo prekaša za le slabih 30 m. Tomaž Gorec, znani slovenski popotnik in bloger, je na svojem blogu o potovanjih objavil lep prispevek o Mirni Gori, kjer avtorica Tjaša med drugim pove tudi, kako je izvedela, da Mirna gora ni najvišji vrh v Beli Krajini. V prispevku pa si lahko pogledate video kako čudovit je razgled z vrha.

mirna gora

Včasih Mirna gora ni bila mirna

Legenda pravi, da je včasih na tej gori prebival hudoben zmaj, ki je namesto ognja bruhal zlobne oblake. Ko se je zmaj razjezil, je začel bruhati oblake, iz katerih je letela toča in tako uničevala pridelke revnih kmetov. Počasi so imeli belokranjski kmetje tega dovolj, zato so se po pomoč zatekli k svetemu Frančišku, ki je bil varuh pred vremenskimi tegobami. Njemu v čast so na gori, tik za votlino, kjer je prebival zmaj, sezidali cerkev in tako pregnali zmaja. Ker jim od takrat naprej zmaj ni več nagajal in so imeli mir, so goro poimenovali Mirna gora.

Cerkev sv. Frančiška je bila pozidana 1743 in je stala vse do druge svetovne vojne, ko je bila požgana, leta 1993 pa je bila delno obnovljena. Znana je po romarskih shodih, ki so bili v čast svetemu frančišku, varuhu pred vremenskimi spremembami. Še danes se v začetku decembra opravlja slovesno žegnanje, ko se prosi za lepo vreme in dobro letino.

Poleg cerkve stoji visok stolp, na katerega se lahko povzpnete. Zanimivost stolpa je zvonček na stopnišču, na katerega lahko pozvonite in si nekaj zaželite. Na vrhu stolpa pa se odpre čudovit razgled, ki se razprostira v širne daljave, v lepem vremenu celo do Zagreba. Na vzhodu Bela Krajina s Črnomljem, na zahodu Kočevski rog, na jugu poljansko gorovje in za njim gore Gorskega Kotarja, proti severu pa Gorjanci. Že zaradi teh razgledov, je Mirna gora vredna, da se povzpnete nanjo.

Planinski dom, ki stoji pod vrhom gore, je del projekta Očistimo naše gore. Dom je lepo urejen, v njem pa se lahko okrepčate z domačo hrano, nudi pa tudi prenočitev. Dom je odprt vse dni v tednu, razen ponedeljka in torka. Če vas bo Mirna gora zamikala v začetku tedna, si vzemite malico s seboj, v njej pa lahko uživate pred planinskim domom na ležalniku ob čudovitem razgledu.

Od planinskega doma se lahko odpravite na pravi vrh Mirne gore, ki vam bo vzel manj kot deset minut hoje po lahki in označeni poti. Vrhove gore prerašča gozd, s prevladujočimi drevesi bukev in jelk. Gozd skupaj s sosednjimi planotami tvori eno največjih gozdnih območjih v celi Evropi, ki so znani po tem, da so zatočišče velikih zveri. Tukaj domujejo rjavi medvedi, risi, volkovi, divji prašiči, divji petelini, sokoli, jastrebi in ostali sesalci.

Mirna gora – kako do nje?

Iz smeri Ljubljana: se v smeri proti Brežicam usmerimo na izvoz za Ivančno Gorico, vožnjo pa nadaljujemo v smeri Črnomlja do vasi Vrčice. Parkiramo na velikem makedamskem parkirišču ob tabli Mirna gora.

Iz smeri Brežic se v smeri proti Ljubljani usmerimo na izvoz Novo Mesto, vožnjo pa nadaljujemo v smeri Dolenjskih Toplic. V vasi Podturn se priključimo glavni cesti, ki pelje iz Ivančne Gorice proti Črnomlju. Ko pridemo v vas Vrčice, parkiramo na velikem makedamskem parkirišču.

Mirna gora za njen vzpon ponuja več poti, po katerih se lahko odpravite, najbolj priljubljena pa je ta, ki se začne ob cesti Soteska – Črnomelj, v vasi Vrčice, ki poteka v senci gozdov in je hkrati učna pot z veliko informacijskimi tablami, ki opisujejo posebnosti gozda. Avto se lahko parkira ob cesti, nato pa se povzpnemo po makadamski poti v smeri Kleča, Planine in Mirne gore. Pri cerkvi sv. Martina zavijemo desno na asfalt. Na zečetku pot vodi mimo hiš, kmalu pa se začne strmo vzpenjati po gozdu. Pot nadaljujemo do označenega križišča, kjer zavijemo desno, saj je leva pot mišljena za dostop z avtomobilom. Pot se nadaljuje po makadamu, nato po gozdu in spet malo po cesti. Pot je ves čas označena. Pot nadaljujemo do cestnega križišča, mimo lovske koče Kleč. Na tem križišču imamo na izbiro dve poti, desno je pot, ki vodi po poti čez Škrilj, levo pa mimo cerkve svetega Ilije do vasi Planina. Če izberete levo pot, boste imeli več od gozdne učne poti. Ta pot se od cerkve nadaljuje do vasi, kjer nas table usmerijo desno, kjer se pot nadaljuje po gozdni učni poti, ki je na trenutke bolj strma, vendar nas hitro pripelje do planinskega doma, ki ga ima Mirna gora. Do pravega vrha gore gremo mimo doma, nato pa levo v gozd. Kmalu zavijemo desno na učno pot, ki nas pripelje do oddajnikov. Če pot nadaljujemo mimo njih, v parih minutah dosežemo vrh mirne gore.